• 13.491 nieuwsartikelen
  • 170.985 films
  • 11.294 series
  • 32.159 seizoenen
  • 633.037 acteurs
  • 196.793 gebruikers
  • 9.204.174 stemmen

Pathé

zoeken in:

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

Veel voordeel voor filmfans

We hebben goed nieuws voor filmfans. Want met de Pathé Film Voordeelpas krijgt iedere filmfan een bijzondere behandeling. Met de voordeelpas betaal je alvast voor zes kaartjes en dat levert tot 25% korting op. Verder hoef je ook niet meer in de rij te staan bij de kassa. Met de voordeelpas koop je ze namelijk éénvoudig via www.pathe.nl (maar kopen aan de kassa kan natuurlijk ook).

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

Vanaf nu hoef je bij Pathé De Munt, bij Pathé Tuschinski en bij Pathé De Kuip nooit meer in de rij te staan voor je bioscoopkaartje. Pathé heeft in samenwerking met BelBios een systeem ontwikkeld waarmee je via internet kaartjes kunt kopen.

Het werkt heel eenvoudig:

1. Selecteer een voorstelling bij Pathé De Munt, Pathé Tuschinski, of Pathé De Kuip.

3. Kies de optie 'kopen'.

4. Betaal met je creditcard.

5. Print de barcode, dit is tevens je aankoopbewijs.

6. Scan je print-out in de bioscoop bij de speciale scannerterminal.

7. Je kaartjes worden direct geprint.

GOED OM TE WETEN

Je ticket is betaald. Het is dus niet nodig je ticket een half uur van tevoren op te halen.

Per kaartje wordt € 0,50 aan transactiekosten in rekening gebracht.

IamBernie

• 672 berichten
  • 1641 stemmen

Dat is toch wel een korting van 12 euro over 6 kaarten. Maar om nou elke keer zo'n eigen barcode uit te printen en mee te nemen vind ik toch wel vreemd :/

JoeHallenbeck

• 3413 berichten
  • 0 stemmen

In Films > Algemeen > Pathé varieert toegangsprijzen (Matrix wordt duur!):

Van het Fok!-forum geplukt.

Pathé varieert toegangsprijzen

Het bioscoopconcern Pathé voert in zijn vestiging aan de Munt in Amsterdam flexibele toegangsprijzen in. Criterium daarbij is de populariteit van de film. Het bezoeken van een pas uitgebrachte kaskraker wordt vanaf 15 mei duurder. het toegangskaartje gaat maximaal 9,50 euro kosten, een prijsstijging van ruim 8,5 procent.

Films die al wat langer te zien zijn, worden juist weer goedkoper. ook de voorstellingen in de ochtenduren van het weekend gaan in prijs omlaag. daarvoor zijn kaartjes beschikbaar vanaf 5 euro

Pathé gaat de prijzen bij de kassa bepalen 'afhankelijk van de belangstelling, het soort en het aantal draaiweken'.

Behalve de kinderkorting blijven alle voordeelregelingen bestaan.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Belachelijk, alsof 8,75 nog niet duur genoeg was. Vorige week moest ik ook al opeens 8,75 betalen op een maandagavond (als ik normaal 4,50 betaal met studentenkorting) omdat ze maar even de hele week rond koninginnedag tot weekend gebombardeerd hadden. Ik hoop maar dat ze de prijzen doordeweeks hetzelfde houden.

kappeuter (crew films)

• 74592 berichten
  • 5939 stemmen

Ben ik blij dat ik praktisch nooit naar een Pathe ga/ hoef. Da's echt te veel geld voor een filmpje. Dan heb ik nog minder zin om naar een 'blockbuster' te gaan.

neo

• 15413 berichten
  • 9806 stemmen

Dat wordt wel erg duur! Wat ik trouwens wel een enorm verschil vind is een kaartje in de voorverkoop voor Reloaded op de premiere dag bij de grote pathe bios 7,90 kostte en bij lumiere slechts 7 euro maar wel op 16 mei.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Pfoe, bij ons in de CineMec is elk kaartje voor een film die in zijn eerste week is 8,5 euro. Voor de eerste voorstelling van LotR TTT moest ik zelfs 10 euro neertellen.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Dan zou ik toch wel een weekje wachten.

Het gekke is dat Pathe voor studenten op maandagavond in principe de goedkoopste bioscoop is, want bij de andere bioscopen/filmhuizen krijg je vaak veel minder korting, ik hoop wel dat dat zo blijft.

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Ik heb voor de Pathe in Eindhoven slechts €5,20 betaald, met studentenkorting en op 15 mei. Ik heb het gevoel dat naar een zondagmiddag-matinee ga. Het verbaast mij overigens niks dat de bioscopen deze film gaan uitbuiten, gelukkig dat de mijne daar niet zo aan meedoet.

Joetje

• 86 berichten
  • 226 stemmen

Ik vind het idee van variabele prijzen wel goed, ze zouden nu nog meer de prijzen aan het tijdstip en de dag aan moeten passen.

Stevo

• 499 berichten
  • 429 stemmen

In Films > Nieuws > Ideetje voor hardcore-bioscoopgangers:

Pathé Groningen introduceert donderdag een maandkaart, waarmee filmliefhebbers onbeperkt toegang hebben tot alle reguliere filmvoorstellingen in alle Pathé-bioscopen. De kaart gaat € 17,50 kosten.

De bioscooppas, Pathé Unlimited geheten, is een reactie op de sterk dalende bezoekcijfers van het afgelopen kalenderjaar. Over de hele linie trokken de Nederlandse bioscopen in 2004 bijna tien procent minder bezoekers dan een jaar eeder. In Noord-Nederland was die daling met dertien procent nog sterker. Pathé Groningen verkocht in 2004 645.000 kaartjes, tegen 710.000 in 2003.

"We hopen dat mensen die nu gemiddeld anderhalf of twee keer per maand naar de bioscoop gaan, de pas zullen aanschaffen", zegt theatermanager Hans Unger van Pathé Groningen.

De proef met de bioscooppas begint in Groningen en duurt zes maanden. Volgens Unger is voor Groningen gekozen vanwege onder meer de 'geïsoleerde ligging'. "We zullen hier duidelijk het effect kunnen meten." De kaarten die uitsluitend aan het Gedempte Zuiderdiep worden verkocht, zijn wel in alle Pathé-vestigingen geldig.

bron: DvhN

puck

• 399 berichten
  • 931 stemmen

Uitstekend plan!!

Chr.s

• 3671 berichten
  • 1699 stemmen

Mogen ze hier in het oosten ook wel introduceren.

kos

• 46467 berichten
  • 8670 stemmen

Groningen is slechts een proef, het idee is landelijk bedoeld.

E V

• 1105 berichten
  • 3018 stemmen

Wel een goed idee, jammer dat t alleen voor Pathé bioscopen geldt.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Maar de kaart geldt dus wel landelijk? En je kunt 'm alleen in Groningen kopen? Beetje vreemde actie.

moviefreak#1

• 14350 berichten
  • 23766 stemmen

Tja ik kom elke dag na school langs de Pathé in Eindhoven dus van mij mag zo'n kaart best komen, dat geld haal ik er op zeker wel uit.

Nu natuurlijk nog iemand zo gek krijgen om even zo'n kaart in Groningen op te halen

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Tijd voor een moviemeter-pathe-maandkaart-service?

Idol

• 235 berichten
  • 363 stemmen

In Films > Nieuws > Pathe Unlimited!:

onbeperkt naar de film!

Zo vaak naar de film als je wilt!

Pathé heeft een ongelovelijk aanbod voor filmfans: Pathé Unlimited. Onbeperkt toegang naar alle reguliere voorstellingen in alle Pathé bioscopen in Nederland. En dat voor maar € 17,50 per maand

vanaf 13 november verkrijgbaar

ga jij er een kopen?

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 7570 stemmen

Nee!

SuperSideSwipe

• 4463 berichten
  • 2883 stemmen

Heb hem al sinds hij uit is ongeveer,

Gezien ik ongeveer 80x p/j naar de bios ga komt dat nu neer op gemiddeld 2,50 per film, als ik vaker ga is het nog goedkoper, top actie van pathe.

Tich

• 130 berichten
  • 176 stemmen

In Films > Algemeen > Abonnement bios:

Enige tijd geleden (november of december) las ik in de krant dat Pathé een abonnement introduceerd, voor € 17,50 per maand onbeperkt naar de bios!

Ik kan op de site van Pathé hier echter niets over vinden, weet iemand hier iets meer over?

Tich

• 130 berichten
  • 176 stemmen

Bij toeval heb ik net de info wel gevonden op de site. Voor de geïntereseerden:

https://www.pathe.nl/unlimited

Er kan dus een slotje op dit topic.

kappeuter (crew films)

• 74592 berichten
  • 5939 stemmen

Samengevoegd met bestaande Pathé topic.

neo

• 15413 berichten
  • 9806 stemmen

In diezelfde NRC stond nog een leuke situatie over een gebeurtenis in de toiletten van een Pathé bioscoop na een voorstelling van Oorlogswinter.

neo

• 15413 berichten
  • 9806 stemmen

Extra betalen voor stille film

ROTTERDAM - Pathé laat bezoekers die in alle rust naar een film willen kijken extra betalen. De grootste bioscoopketen van Nederland biedt voor een paar euro meer een 'luxe' filmvertoning, alleen voor dertig-plussers, in een zaal waar een medewerker aanwezig is om de orde te bewaken.

Er staat niet vermeld hoeveel euro meer je moet betalen voor zo'n rustige avond. Geldt nu dus alleen voor Schouwburgplein. Erg eng dat ik het ditmaal eens eens ben met die vervelende 'filmkenner' Mioch. Je betaald dus meer, er is bewaking, maar het is helemaal mooi dat het ook inclusief popcorn en garderobe is. Een stille voorstelling, met popcorn? Laat mij niet lachen. Wees dan consequent en verbied die rommel ook.

Zag ook nog een ander middel in de strijd tegen overlast. Je kuint in twee bioscopen sms-en als er iets gebeurt. Dan komen de medewerkers naar binnen gestormd om de boel op te lossen. Vreemd, ze verzoeken al jaren dat de mobieltjes uitmoeten, tijdens de film en dan komen ze met dit. Tegenstrijdig?

AHWA

• 16915 berichten
  • 0 stemmen

Bij Pathe heb je tijdens de reclames vooraf ook twee meldingen voor je gsm. Eerst moet je hem op stil zetten en daarna moet je hem uit zetten. Beetje raar.

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

neo schreef:

Geldt nu dus alleen voor Schouwburgplein.

Is ook wel nodig. Het tuig dat daar soms in de bioscoop zit is niet normaal.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.